Urządzenie wielofunkcyjne laserowe – dla kogo?

Panuje opinia, że rozwiązanie, jakim jest inwestycja w urządzenie wielofunkcyjne laserowe to opcja najlepsza dla zastosowań biznesowych. Nie dzieje się tak bez przyczyny. Druk w tej technologii to zwykle większa jakość wydruków oraz mniejsze koszty samego drukowania (gdyż tonery nie są tak drogie jak atramentowe kasety drukujące).

To także większe tempo pracy. Urządzenia wielofunkcyjne laserowe znoszą wyśmienicie bardzo wysokie obciążenia. To dlatego decydują się na nie duże biura i korporacje, gdzie obecność papierowej wersji dokumentów jest często potrzebna.

Urządzenie wielofunkcyjne laserowe – nie dla fotografów

Istnieje co prawda jedna sytuacja, w której wszyscy eksperci są zgodni: dla zastosowań, powiązanych z fotografią znacznie lepsze są drukarki laserowe kolorowe. Jeżeli planujemy więc działalność w tym zakresie, najlepiej będzie zainwestować właśnie w drukarkę, wykorzystującą technologię atramentową. Zobacz więcej

W przypadku zaś, gdy drukujemy przede wszystkim tekst oraz nieskomplikowaną grafikę (np. wykresy) – wtedy możemy bez wahania zdecydować się na urządzenie wielofunkcyjne laserowe.

drukarka laserowa kolorowa

Zwróćmy uwagę na skaner

Zdecydowana większość dostawców sprzętu drukującego, który oparty jest na technologii laserowej, stara się wyposażyć swoje urządzenia wielofunkcyjne laserowe w jak najlepsze skanery.

Często użytkownik znajduje się w takiej sytuacji, że musi wydrukować jakiś szablon dokumentu, podpisać go lub wypełnić ręcznie, a następnie wysłać drogą elektroniczną skan. W takiej sytuacji rozdzielczość oraz sprawność skanera jest nie do przecenienia.

Technologia laserowa jest nowocześniejsza

Urządzenia wielofunkcyjne laserowe to znacznie bardziej zaawansowane osiągnięcie dzisiejszej myśli technologicznej niż starsze drukarki atramentowe.

Choć producenci konkurencyjnego rozwiązania nie dają za wygraną i stale rozwijają swoją ofertę – druk laserowy wciąż stoi na pierwszym miejscu. Potwierdzają to wybory dokonywane przez większość klientów biznesowych.